Re: Fwd: multimedia probleem

Paul van der Vlis schreef op ma 14-03-2011 om 11:06 [+0100]:
Op 13-03-11 22:52, Frank schreef:

> Ik heb nu contrib toegevoegd in /etc/apt/sources.list binnen live-cd
> omgeving. En warempel, er is inderdaad nu flashplayer-nonfree zichtbaar
> in synaptics (naast flashplayer-mozilla).

Er zit echt geen flashplayer-mozilla in Debian:
http://packages.debian.org/search?keywords=flashplayer-mozilla&searchon=names&suite=stable&section=all

Na enig zoeken blijkt er wel een "flashplayer-mozilla" pakket in het
debian-multimedia repository te zitten, blijkbaar gebruik je dat, maar
dat was niet duidelijk uit je berichten.
http://debian-multimedia.org/dists/stable/non-free/binary-amd64/package/flashplayer-mozilla.php

( Overigens wel interessant dat dit een 64-bit pakket is met een 32-bits
flash. )

Sorry dat ik niet had vermeld dat ik multimedia repository had gebruikt. Ik was in de veronderstelling dat flashplayer-nonfree alleen in multimedia repository te vinden zou zijn. Daarom ging ik ervan uit dat jij dat ook ervan uitgegaan was. Ik was dan ook verrast om te zien dat het toevoegen van contrib voldoende was voor flashplugin-nonfree. Zie daar mijn onkunde van Debian. Maar ik leer wel elke keer wat van!

Ik raad je aan om de 32-bits CD nog eens te proberen zonder het
debian-multimedia repository, of eventuele andere niet-officiele
repositories (maar wel met "contrib" dus).

Ik heb nu gedaan zonder multimedia. Helaas geeft dat geen (positief) effect. Ook zonder flashplugin-nonfree werkt het niet. Voor bijvoorbeeld een video van www.nos.nl met gnash zie bijlage. Het beeld ziet raar uit, en het kringetje draait steeds in het rond. Zonder gnash, en met flashplugin-nonfree is er wel normaal beeld dat echter altijd na precies vijf seconde bevriest (dat gedrag is ook te zien in een video van www.nu.nl). Wat youtube betreft, met gnash is er of grijs rechthoek, of zwart rechthoek met de mededeling "geen video beschikbaar". Met flashplayer-nonfree speelt alleen het eerste filmpje zich normaal af. Het tweede filmpje leidt meteen tot bevriezing van de browser.

Het is zeker geen algemeen probleem. Ik kan op vele computers en laptops
met Debian uitstekend flash afspelen (ik beheer circa 40 machines met
Debian, met veel verschillende hardware).

Ik heb op maar op 1 PC problemen met flash, en die zijn heel anders dan
bij jou. Daar schakelt de videokaart zichzelf uit. Ik krijg daar een
melding "no signal" op de monitor. Bij andere bouw-gelijke hardware heb
ik dat probleem nog niet gezien.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit geen prettige kennismaking
vind met Debian en daarom toch maar Ubuntu wilt gebruiken. Maar ik denk
dat je vooral veel pech hebt, en dat er iets speciaals aan de hand is,
wellicht hardware-specifiek.

Mocht je nog een andere PC hebben dan zou je de live-CD daar ook kunnen
proberen, dan zul je zien dat het daar wel goed werkt.

Ik heb helaas geen andere pc. Ik vind computeren wel leuk, maar ik verzamel geen afgedankte pc's. Mijn vorige laptop werkt niet meer wegens kapotte harde schijf. En mijn vrouw hoeft geen eigen computer, verder is mijn zoontje van 2 jaar nog iets te jong om een eigen computer te hebben :-).

Helaas woon je in Groningen, anders had ik graag willen langskomen voor dit hardnekkig probleem. Zijn er nog andere ervaren Debian-liefhebbers die wat meer in de buurt wonen? Ik heb toch wel 'n beetje fysiek hulp nodig...

Hartelijke groeten,
Frank Voncken