Re: Welke Debian versie moet ik hebben

Op 13-03-11 15:15, Huub Reuver schreef:

> De compiler-opties staan bij Ubuntu beter, maar nog niet goed.
> Als je checksec.sh eens loslaat op een eigen systeem moet je je eens
> afvragen waarom niet alle applicaties niet standaard goed worden
> afgeleverd.

Waarschijnlijk gaat het puur om een extra security laag.

Met andere woorden: ook zonder deze extra laag is het veilig, alleen kan
het nog veiliger. Zoiets als: het pand is goed beveiligd, daarin staat
een goede kluis die de meest waardevolle spullen bevat, nu wordt de
kluis ook nog in beton gegoten.

> Bij mijn Gentoo-systeem (niet geschikt als server op colocatie)

Ik ken mensen die al jaren een hosting-service hebben op basis van
Gentoo. Het kan best.

> staat dit gewoon wel allemaal goed, bij Debian zie je enorme verschillen,
> maar unstable laat zien dat Debian nog een lange weg voor zich heeft.
>
> Op dit moment zou ik voor een server-installatie nog steeds voor Debian
> kiezen. Maar dan wel zo dat de compileropties goed staan. En omdat
> compilertools niets te zoeken hebben op een server betekent dat dus
> alle packages compileren op een andere (virtual-)pc.

Dat lijkt me wel heel erg veel gedoe bij security updates e.d....

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/