Re: Welke Debian versie moet ik hebben

Op 13-03-11 13:02, Huub Reuver schreef:

> In vergelijking met andere distributies loopt Debian achter met zaken als
> hardening en stackprotectie. Distributies als Ubuntu hebben dergelijke
> zaken verder doorgevoerd.

Ik weet of niet of dit correct is, maar het gaat hier toch ook niet om
een discussie welke distributie de beste is?

Om eerlijk te zijn vind ik het nogal onbegrijpelijk dat mensen Ubuntu
als server distributie kiezen. Veel pakketten hebben daar geen security
support. Ik vraag Ubuntianen vaak dit commando eens te draaien:
aptitude search '?and(~s universe,~i)'
Het verteld welke geinstalleerde pakketten uit het universe repository
komen. Ubuntu beloofd op deze pakketten geen security updates, en in de
praktijk zijn ze er ook bijna nooit.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--