Re: Fwd: multimedia probleem

Waar ik achter probeerde te komen is of de flashplayer die je in Ubuntu
gebruikt, en die daar goed werkt, ook 64-bits is. Bovenstaande moet je
dus onder Ubuntu doen. Mocht Ubuntu een goed-werkende 64-bits versie
hebben, dan is het misschien een optie om die te gebruiken.

Ik heb het nu in Ubuntu uitgevoerd: overal lib32. Kennelijk heeft Ubuntu de 32bits versie van libflashplayer gebruikt en , zoals eerder getoond, in Debian de 64bits.

Ik heb het gekopieerd: youtube en nu.nl herkent geen plugin en geeft een melding dat het onbreekt. Ik heb de originele maar weer teruggezet.

Je zou ook, zoals ik al eerder schreef, eens een liveCD kunnen proberen,
tenminste als je laptop een CD-speler heeft.
Tijdens een sessie met zo'n liveCD kun je ook pakketten installeren via
apt-get e.d. Omdat alles in geheugen gebeurd en niet op disk kun je
rustig alles uitproberen, na een reboot is alles weer weg.

Livecd van 64bits Debian: in plaats van "flashplugin-nonfree" is er in synaptics "flashplayer-mozilla" (opmerkelijk...). Deze markeren leidt tot een lijst van verschillende lib32's. Als ik op "toepassen" druk, dan krijg ik een foutmelding: "depends nspluginwrapper but not installable". Het feestje ging helaas niet door.
Toen heb ik de i386 geprobeerd: ook hier "flashplayer-mozilla", de installatie ervan verliep gelukkig zonder problemen, de foutmelding bleef achterwege. Testen op youtube en op nu.nl levert helaas precies hetzelfde probleem op: tweede filmpje leidt tot brouwser freeze, en na 5 sec browser freeze (respectievelijk). Het maakt kennelijk geen verschil uit of men 64bits of 32bits lib gebruikt. Het is wel jammer dat ik het effect van lib32 binnen 64bits architectuur niet kan testen, tenminste niet op live-cd. Ik mag ook ervan uitgaan dat het niet uitmaakt of men nvidia of nouveau gebruikt.

Levert dit alles toch nieuwe inzichten op? Ik hoop het...

Hartelijke groeten,
Frank Voncken