Re: Fwd: multimedia probleem

Op 08-03-11 14:08, Frank Voncken schreef:

> [...]
> ik heb nog niet uitgebreid in Epiphany geprobeerd. Ik zal dat vanavond
> doen als ik thuis ben (ik ben nu op mijn werk). En ik weet zeker dat
> ik niet per ongeluk gnash aan heb staan, in synaptics staat die
> uitgevinkt, evenals flashplugin-nonfree (op advies van "eric1959" in
> het internationale forum heb ik namelijk de nieuwste van de site van
> Adobe gehaald, zie link in mijn vorige mail).
>
> Eerst probeerde ik flash-video's af te spelen zonder gesloten software
> (met behulp van greasemonkey, zie rubriek Howto in het engelstalige

Hmm, bijzonder. Normaal wordt Gnash gebruikt, maar ik zie dat er ook
methodes zijn die Greasemonkey gebruiken.

Mijn ervaring is dat Gnash nog niet goed genoeg werkt. Overigens ging
het bij mij wel redelijk bij Youtube, maar niet bij andere sites.

> Sinsdien heb ik verschillende
> adviezen gekregen, en ik denk dat het daardoor een beetje ratjetoe is
> geworden in mijn Debian. Ik ben nog geen stap verder gekomen.

Ik denk dat het wel een beetje meevalt. Als ik jou was zou ik de losse
dingen die je evt. geinstalleerd hebt weer verwijderen en
flashplugin-nonfree weer installeren. Dat lijkt me een goede basis om op
verder te werken.

Je zou verder kunnen overwegen om flashplugin-nonfree na installatie nog
eens extra goed te verwijderen (met "apt-get remove --purge
flashplugin-nonfree"). Als je het daarna weer installeert dan download
hij ook de plugin opnieuw e.d. Je kunt geen pakket purgen wat niet
geinstalleerd is vandaar eerst installeren.

Verder raad ik je aan om de bugs van flashplugin-nonfree eens te gaan
bekijken:
http://bugs.debian.org/cgi-bin/pkgreport.cgi?repeatmerged=no&src=flashplugin-nonfree
, misschien heeft iemand anders hetzelfde of wellicht een oplossing.

Verder raad ik je aan om de logs eens te gaan bekijken op het moment van
de storing ( /var/log/syslog ), en eventueel te gaan zoeken op
onderdelen daaruit.

Nog een paar vragen die opkomen:
Is de Ubuntu die het wel goed doet ook 64-bits?
Draai je flash full-screen?  (ik hoor van problemen met full-screen)
Welke X driver gebruik je?  (kun je zien in /var/log/Xorg.0.log)

Je zou evt. nog met een 32-bit boot-cd kunnen testen of het probleem er
ook is op 32-bit of op een schone 64-bit.
http://cdimage.debian.org/cdimage/release/current-live/i386/iso-hybrid/
http://cdimage.debian.org/cdimage/release/current-live/amd64/iso-hybrid/

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

p.s. Sorry, had je op een prettiger manier welkom bij Debian willen heetten!

--
http://www.vandervlis.nl/