Re: multimedia probleem

Op 07-03-11 22:48, Frank schreef:
> Beste debian-gebruikers,
>
> Dit is mijn eerste post, als degene die snuffelt aan Debian,
> onderzoekend of hij het als een hoofd-distro kan gebruiken in plaats van
> Ubuntu. Ik kom nu wel problemen met het afspelen van video tegen. Met de
> nieuwste adobe geïnstalleerd van de gelijknamige site (zie
> http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=6&t=60345#p352108
> <http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=6&t=60345#p352108>)
> <http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=6&t=60345#p352108 > kom ik het
> volgende tegen: zowel youtube als vimeo spelen het eerste filmpje zonder
> [...]

Gebruik je een 32-bit systeem of 64-bit systeem?
En ik neem aan Squeeze?

Welke browser gebruik je? Heb je al een andere geprobeerd? (Epiphany,
Iceweasel, Chromium, Konqueror).

Weet je zeker dat je niet toch per ongeluk Gnash gebruikt? Als je met de
rechtermuisknop op een video klikt, zie je dan wat over Adobe?

Normaal gebruik ik het pakket flashplugin-nonfree om flash te
installeren, dat download en installeert een geteste flash. Het zit in
contrib, dus dat moet je eerst wel enablen in je sources.list. (Na
verloop van tijd komt er overigens meestal een bug in flash en dan wordt
het verwijderd, maar het wordt dan normaal aan backports toegevoegd.)

Op het moment heb ik toevallig (andere) problemen met flash op een
machine, maar op vele andere machines gaat het wel goed. 32-bits gaat
echter wel iets beter dan 64-bits. Browser freezes zie ik nooit, wat ik
soms wel zie is dat een video niet afgespeeld wordt. Een klik met de
rechtermuisknop op de video helpt dan.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--