multimedia probleem

Beste debian-gebruikers,

Dit is mijn eerste post, als degene die snuffelt aan Debian, onderzoekend of hij het als een hoofd-distro kan gebruiken in plaats van Ubuntu. Ik kom nu wel problemen met het afspelen van video tegen. Met de nieuwste adobe geïnstalleerd van de gelijknamige site (zie http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=6&t=60345#p352108) kom ik het volgende tegen: zowel youtube als vimeo spelen het eerste filmpje zonder probleem af, echter bij het tweede filmpje treedt telkens browser freeze op. Bij het afspelen van een video van nu.nl is er telkens na 5 seconde van het eerste filmpje een browser freeze. Deze drie videosites zijn willekeurig gekozen, wellicht dat er in andere sites ook vergelijkbare problemen zullen zijn. Overigens werkt mini-tube zonder probleem.

Mijn grafische kaart is, na lspci | grep VGA: 01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation G96 [GeForce 9600M GT] (rev a1)

Indien je meer info wil, ik heb het volgende topic hierover gestart: http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=6&t=60345

O ja, in Ubuntu heb ik totaal geen probleem met het afspelen van video.

Met vriendelijke groet,
Frank Voncken