PostgreSQL problemen in Squeeze

Hallo,

Ik wil een productiemachine gaan overzetten naar Squeeze, maar zie wat
problemen met postgresql op mijn testmachine.

Het psql commando deed het eerst niet. Uiteraard ben ik daarop wat gaan
zoeken en vond allerlei problemen die veroorzaakt worden doordat nu
libedit gebruikt wordt i.p.v. libreadline.

Nu bleek mijn probleem een heel andere achtergrond te hebben, na het
verwijderen van postgresql-client-8.3 ging hij blijkbaar de 8.4 client
pas gebruiken, en nu doet het psql commando het weer.

Toch ben ik wat aan het twijfelen geraakt over libedit. Ik kan in psql
b.v. geen ü typen. Terwijl ik dat in Lenny wel kan.

Als ik psql in Squeeze start met dit commando dan gaat het wel goed:
LD_PRELOAD=/lib/libreadline.so.5 psql

Ik lees verder dat er stabiliteitsproblemen zouden zijn met psql
(segfaults), het is me niet helemaal duidelijk of dit alleen om de
client psql gaat, of dat die psql wellicht ook door andere commando's
gebruikt wordt, b.v. door "pgdump", wat ik gebruik voor backups.

Misschien een idee om /usr/bin/psql te renamen en er een scriptje neer
te zetten wat preload en weer psql start, of /usr/bin/psql zelf te gaan
wijzigen? (het is een perl script).

Beide bugs zijn welliswaar gefixed, maar als ik me niet vergis is dit
alleen in unstable gebeurd en niet in stable.

Heeft iemand meer informatie?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--