kvm-qemu

Hallo,

Onder Lenny functioneerde qemu met kvm prima met onderstaand commando
als gewone user:
kvm -hda /vm/squeeze/squeeze.img -m 512

In Squeeze functioneert het netwerk echter niet meer, ik kan vanuit de
VM niet meer het internet op. Ik kan wel naar mezelf en naar de gateway
pingen, maar daar blijft het bij.

Onder Lenny was het ook niet optimaal overigens, daar werd een apart
subnet aangemaakt met een eigen DHCP. Maar ik kon wel zonder problemen
het internet op. Ik wou daar eigenlijk altijd nog eens een bridge maken
omdat ik dacht dat dat nodig was om een VM te maken in hetzelfde netwerk
als de host. Dit heb ik nu geprobeerd, maar het werkt ook al niet.

In manuals kom ik nu overal virt-manager tegen, waarmee je VM's kunt
aanmaken e.d. Maar ik heb VM's die het al doen (deden), en wou ze liever
niet opnieuw inrichten.

Heeft iemand tips om het weer aan de praat te krijgen?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/