Volatile en backports in Squeeze

Hallo,

Er zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd in Squeeze, en ik ben niet
helemaal zeker dat ik alles goed begrepen heb. Graag correctie als ik
hieronder iets verkeerds beweer.

Volatile is nu volledig geintegreerd in de security updates. Met deze
regel krijg je zowel volatile als security updates:
deb http://security.debian.org/ squeeze/updates main

Er is echter nog wel een verschil in de announce-list, de gewone lijst
debian-security-announce@lists.debian.org geeft geen informatie over
volatile updates. Je moet je ook nog abboneren op
debian-stable-announce@lists.debian.org [1].

( Op zich vind ik dit wat onlogisch, waarom 2 announce-lists voor 1
archief? Verder is me ook al eens opgevallen dat er ook security updates
zijn zonder bericht op de announce list, daar kun je dus niet op rekenen. )

De juiste regel om backports en (beperkte) security daarvoor te krijgen
is onderstaande regel. Pinning is niet meer nodig.
deb http://backports.debian.org/debian-backports squeeze-backports main

Om security announcements voor backports te krijgen is er de nieuwe
mailinglist debian-backports-announce@lists.debian.org [2].

Wat ik me nog afvraag is wat er gebeurd als ik bovenstaande regel voor
backports in mijn sources.list heb staan, en ik installeer een pakket
wat alleen in squeeze-backports staat zonder "-t squeeze-backports".
Wordt er dan ongemerkt een backport geinstalleerd of niet?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

[1] http://lists.debian.org/debian-stable-announce/
[2] http://lists.debian.org/debian-backports-announce/