Re: Probleem bij upgraden naar Squeeze

Paul van der Vlis schreef:
> Hallo,
>
> Ik ben als test een virtuele machine (Xen) aan het upgraden naar Squeeze
> volgens de handleiding op:
> http://www.debian.org/releases/squeeze/amd64/release-notes/ch-upgrading.en.html
>
> Op een gegeven moment installeer ik de nieuwe kernel en de nieuwe udev,
> daarna moet ik rebooten. Na het rebooten komt het systeem echter niet
> meer up, het loopt vast bij het mounten van het root filesystem:
> -------------
> Begin: Waiting for root file system ... done.
> Gave up waiting for root device.  Common problems:
> [...]

Belangerijk is misschien nog te vermelden dat dit om LVM gaat.
In de configuratie van de VM staat:
--------
root        = '/dev/sda2 ro'
disk        = [
                  'phy:/dev/volume0/xen8-disk,sda2,w',
                  'phy:/dev/volume0/xen8-swap,sda1,w',
              ]
---------

TIjdens het opstarten zag ik ook nog wat fouten:
---------
[    0.176427] XENBUS: Device with no driver: device/vbd/2050
[    0.176433] XENBUS: Device with no driver: device/vbd/2049
[    0.176438] XENBUS: Device with no driver: device/vif/0
[    0.176443] XENBUS: Device with no driver: device/console/0
[    0.176459]
/build/buildd-linux-2.6_2.6.32-28-amd64-EUJiNq/linux-2.6-2.6.32/debian/build/source_amd64_xen/drivers/rtc/hctosys.c:
unable to open rtc device (rtc0)
---------

Ik vroeg me ook nog af of er wel een XEN-kernel nodig is voor een domU.
Een domU zit tegenwoordig toch standaard in het Linux kernel.

Maar misschien worden mijn vragen wat te Xen-specifiek en daardoor
wellicht wat minder geschikt voor deze mailinglijst.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/