Re: Hardware ervaringen

Hallo,

Een tijdje terug lukte het mij niet om X werkend te krijgen op mijn laptop (Radeon Mobility HD 3650 kaart). Het systeem hing steeds vast met een zwart scherm bij het opstarten.
De oplossing voor mij was door de kernel te booten met "pci=use_crs". Geen idee of dit de juiste manier is, want in de kernel documentatie staat: "[X86] Use PCI host bridge window information from ACPI. On BIOSes from 2008 or later, this is enabled by default. If you need to use this, please report a bug.". Maar X werkt nu in ieder geval met de opensource Radeon driver.
Ik kreeg tevens een geringe hoeveelheid witte lijntjes op het scherm. Dit heb ik weten te verhelpen door KMS uit te schakelen (radeon.modeset=0).

Sindsdien volledig overgestapt op Debian.

Groeten,

Tijmen van der Burgt (mailing list geCc'ed nu)