Re: Hardware ervaringen

Winfried Tilanus schreef:
> On 11/25/2010 04:27 PM, Mark Stunnenberg wrote:
>
> Hoi,

> Ik heb beiden in een server zitten. Voor beiden heb ik een simpel
> cron-jobje geschreven die met hun commandline tooltje checkt of er iets
> gewijzigd is in de status en dan een mailtje sturen naar de admin.

Tja, ik neem aan dat je closed-source tooltjes bedoeld.
Waarschijnlijk de enige closed-source software op je hele server...

Wie kent er een betaalbare goede moderne koopbare hardware raid
controller die je met OSS tools kunt monitoren?

Deze packages vond ik, veel is het niet...
http://packages.debian.org/squeeze/dpt-i2o-raidutils
http://packages.debian.org/squeeze/mpt-status
http://packages.debian.org/squeeze/varmon
http://packages.debian.org/squeeze/array-info

HP lijkt nog wel aardig ondersteund.
Misschien is er nog iets mogelijk via IPMI.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/