Re: Hardware ervaringen

On 11/25/2010 04:27 PM, Mark Stunnenberg wrote:

Hoi,

> Ik heb 3ware controllers die met 3dm2 werken (linux daemon), prima,
> webinterface, set and forget.
>
> Areca controllers, ook goed .. hebben zelfs een webinterface (ala ipmi),
> geen daemon nodig.

Ik heb beiden in een server zitten. Voor beiden heb ik een simpel
cron-jobje geschreven die met hun commandline tooltje checkt of er iets
gewijzigd is in de status en dan een mailtje sturen naar de admin.

> adaptec: java client, java + daemon op de server nodig

Die heb ik in mijn desktop/ontwikkelmachine zitten. De beheerstools zijn
inderdaad nogal een ramp. Ik kijk wel bij het booten of er iets mis is ;-)

groet,

Winfried