Re: Fwd: Systeem overbelast bij printen vanuit OOo.

Arjen Bax schreef:
> Sorry, in eerste instantie alleen aan Paul verstuurd...

Ja, dat heb ik ook steeds bij deze mailinglijst...

> Op 24 november 2010 13:12 heeft Paul van der Vlis het volgende geschreven:

> Dé manier om OOo op de knieën te krijgen is door het geheugengebruik.
> Ligt het aan een object wat in het document is opgenomen, bijvoorbeeld
> een enorme afbeelding, of een index? Vooral bij verwijzingen kan ik
> mij voorstellen dat er een cycle in zit, waardoor er steeds meer
> geheugen wordt gebruikt.

Het is een document waar een klein plaatje in zit, maar verder is het
niet veel bijzonders. Ze gebruiken het document ook al jaren.

Het openen van het document levert geen problemen op, alleen het printen.

Voor geinteresseerden heb ik het document hier neergezet:
http://vandervlis.nl/Inschrijfformulier.doc

Het gaat om een .doc, maar als je het opslaat als .odt en dan gaat
printen krijg je hetzelfde probleem.

> Wat betreft de systeembelasting: ik las vorige week over een
> kernel-patch die er in de toekomst voor zou moeten zorgen dat het
> systeem in dergelijke sitauties nog wel responsief blijft
> (http://webwereld.nl/nieuws/67830/patch-van-200-regels-maakt-linux-veel-sneller.html).

Ik zag het ook, erg interessant voor desktop gebruik. Maar niet voor dit
probleem, lijkt me.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--