Re: Probleem met netwerkchip RTL8111/8168B

2010/11/16 Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl>:
> Hallo,
>
> Ik probeer Squeeze te installeren op een systeem met een Asus M4A88T-M
> moederbord met daarop de RTL8111/8168B netwerkchip. Netwerk werkt echter
> niet, is echter wel gesupport sinds Linux 2.6.31.

Hoi Paul,

Ik heb zelf een M4A785G-HTPC moederbord met de volgende netwerkkaart:

02:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 03)

Deze heeft altijd prima in Lenny / Squeeze / Sid gewerkt (ik gebruik
nu Arch Linux op mijn desktop). Kortom hij zou moeten werken.
Misschien is er iets met je onboard network card. Werkt je realtek wel
met andere live cd's (ubuntu, systemrescuecd)?