Re: Pinning perikelen

Mark Stunnenberg schreef:
> apt-cache policy <package>
>
> /etc/apt/preferences:
>
> Package: *
> Pin: release o=Andrew McMillan
> Pin-Priority: -100
>
> Nu hebben al deze packages een lagere prio dan degene in stable/testing
> etc (default is 500)

Ik heb die repo eruit gegooid, waarom laat jij hem er nog in staan?

> met deze /etc/apt/sources.list:
>
> deb http://mirrors.nl.kernel.org/debian/ lenny main
> deb http://security.debian.org/ lenny/updates main
> deb http://volatile.debian.org/debian-volatile lenny/volatile main
> deb http://debian.mcmillan.net.nz/debian lenny awm
> deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ testing main

Keurig, geen contrib of non-free ;-)

> [...]
>   Version table:
>      0.9.9.3-0 0
>        -100 http://debian.mcmillan.net.nz lenny/awm Packages
>  *** 0.9.9-0 0
>         500 http://ftp.nl.debian.org testing/main Packages
>         100 /var/lib/dpkg/status
>
> zoals je ziet zijn er nieuwere beschikbaar op de repo van davical, maar
> zal deze niet installeren ..
>
> Zet er ook nog even in:
>
> Package: *
> Pin: release a=stable
> Pin-Priority: 600
>
> Zodat niet al je stable packages met 'testing' worden overschreven.

In plaats daarvan heb ik "testing" op 200 gezet, maar wellicht is het
beter om het op -100 te zetten.

Enig idee wat bij mij die "Translation-nl" is, en hoe ik die kan
beinvloeden?
500 http://ftp.nl.debian.org testing/main Translation-nl