Re: IPv4-routing

Op Ma, 27 september, 2010 06:30, schreef Geert Stappers:
> De VPS heeft _geen_ weet van de VPNs.
> Die ziet er goed uit, de VPNs zitten achter tun0.
> Gebruik het als voorbeeld bij de VPS.
Ik heb aan /etc/openvpn/tls-server.conf van de VPS:
route 10.0.134.0 255.255.255.0
toegevoegd, en /etc/init.d/openvpn gedraaid, pingen vanaf smartphone lukt nu.

> Laat vooral weten wat het effect is van de toegevoegde routes op VPS.
Goed advies, alles werkt nu.

> Stappers
> Die twee VPNs, i.p.v. drie, zou gebruiken.
Ik heb drie VPN's: netboek-servertje, smartphone-servertje en servertje-VPS.

Hoera, ik begin het te begrijpen! Nu nog IPv6. Dat wordt misschien mijn
volgende vraag wel.

--
Jaap van Wingerde
e-mail: 1234567890@vanwingerde.net