Re: Umask bij SFTP instellen

Winfried Tilanus schreef:

> Ken het probleem, heb er al een keer eerder mee zitten worstelen. Ik heb
> het zelf niet uitgeprobeerd, maar volgens mij zou libpam-umask wel
> moeten werken.

Interessant, daar wou ik altijd al eens mee spelen. Maar nooit toe
gekomen. Nog niet zo zeker of dat wel werkt.

> Let overigens op dat scp expliciet de rechten meekopieert
> en daar werkt dit dus niet op.

Is dat een verschil tussen scp en sftp?

Men gebruikt overigens WinSCP om bestanden te uploaden. Gebruikt dat scp
of sftp?  (voor het geval je dat toevallig mocht weten)

> Een andere (heel lelijke) optie is een cronjob die wat rechten rechtzet.

Dat gaat te ver in dit geval.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--