Re: Umask bij SFTP instellen

Vincent Zweije schreef:

> En dat is nou typisch zo'n punt waar ik het opgeef tenzij het echt moet,
> want uitzoeken waarom het nou precies niet kan is teveel gedoe.
>
> Bijvoorbeeld: waarom is er geen upgrade mogelijk van lib32asound2? Is
> die verdwenen uit testing, en wat is dan de vervanging ervan? En welke
> pakketten hebben het nodig, en kunnen die misschien gewoon weg?
>
> Voor je het weet ben je uren bezig.

Heb voor de grap even een backport gemaakt. Dat gaat perfect.
Even grof opgeschreven hoe:
-----------
su
 pico /etc/apt/sources.list # zorg voor juiste deb-src regel
 apt-get update
 apt-get build-dep openssh
exit
mkdir openssh; cd openssh
apt-get source openssh
cd openssh-5.5p1  # oftewel: cd openssh-<tab>
dpkg-buildpackage -uc -us
cd ..
su
 dpkg -i *.deb