Re: Umask bij SFTP instellen

Vincent Zweije schreef:

> Met apt pinning kun je meerdere releases mixen, met een zelf te definieren
> prioriteit. Dan komen standaard je pakketjes uit stable, maar met de "-t
> testing" optie voor apt kun je aangeven dat iets uit testing moet worden
> gehaald. Volgens mij kun je het dan ook nog zo maken dat de updates wel
> weer vanzelf binnen komen.
>
> Ik heb het hier en daar een beetje aan de praat, goed genoeg naar mijn
> smaak, maar dat zegt misschien niet zoveel.

Het lijkt met ssh behoorlijk gemakkelijk te gaan, maar dat is blijkbaar
alleen het meta-package. Als ik toch openssh-server en openssh-client
wil installeren krijg ik zoiets:
-------------------
server2:/home/paul# apt-get install openssh-server openssh-client
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd
De status informatie wordt gelezen... Klaar
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat u
een onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie
gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.
De volgende informatie helpt u mogelijk verder:

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
  libc6-i386: Breekt: ia32-libs-gtk (<= 2.7) maar 2.7 zal geïnstalleerd
worden
              Breekt: lib32asound2 (<= 1.0.20-2) maar 1.0.16-2 zal
geïnstalleerd worden
  openssh-client: Vereisten: libgssapi-krb5-2 (>= 1.7+dfsg) maar het zal
niet geïnstalleerd worden
  openssh-server: Vereisten: libgssapi-krb5-2 (>= 1.8+dfsg) maar het zal
niet geïnstalleerd worden
                  Vereisten: libkrb5-3 (>= 1.6.dfsg.2) maar het zal niet
geïnstalleerd worden
E: Niet-werkende pakketten:
----------------------

Mijn ervaring is dat programma's in C meestal vastlopen op de libc6
versie. Ik vraag me dan vaak af of dat nu wel nodig is. Backporten gaat
vaak wel goed.

Maar met b.v. PHP applicaties gaat het vaak weer best heel goed om die
uit de volgende versie te halen. Daar lukt het me inderdaad ook om de
updates automatisch te laten komen. Al is het een beetje duister.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/