Re: Foutjes

Stephan Verrips schreef:

> Het bleek network-manager-gnome te zijn.

Dat is het gnome-specifieke deel.

Er is ook een pakket "network-manager":
http://packages.debian.org/lenny/network-manager

> Ik gebruik altijd dpkg -r en daarna apt-get autoremove die de
> afhankelijke pakketten verwijderd.

Aha.

> Een beetje omslachtig blijkt nu. Maar ja.... er zijn meer wegen die
> naar Rome leiden.

Inderdaad.

> Ik heb network manager verwijderd en het tweede probleem is opgelost.
> Het eerste probleem ook door zelf interfaces aan te passen en was
> niet echt een probleem, eerder lastig om met een pakket te werken die
> het laat afweten.

Nu ja, wat iets (nog) niet kan.

Dit is wellicht nog interessant voor je:
-----------
Only devices that are *not* listed in /etc/network/interfaces or which
have been configured "auto" and "dhcp" (with no other options) are
managed by NM.

This way you can setup a custom (static) configuration for a device and
NM will not try to override this setting.

After modifying /etc/network/interfaces you have to restart NM with the
command "/etc/init.d/network-manager restart".

Dit is volgens mij debian-specifiek, komt uit:
/usr/share/doc/network-manager/README.Debian
Er staan ook nog voorbeelden.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--