Re: modem laten bellen via commandline

Dirk Schouten schreef:

> Ha Paul,
> Al gedaan, die optie bestaat niet.

Ik had gezien option=value.  Maar dat zijn blijkbaar geen willekeurige
variabelen uit het configfile wat ik even dacht...

Zelf werk ik wel vaak met het commando rpl (moet je eerst het pakket rpl
installeren). Daarmee kun je handig zoeken en vervangen in bestanden.
Wordt dan zoiets:

cp /path/to/wvdial.conf.org /path/to/wvdial.conf
rpl "phone = 123" "phone = 456" /path/to/wvdial.conf
wvdial

En daar valt ook wel weer een scriptje van te maken, iets als:

cp /path/to/wvdial.conf.org /path/to/wvdial.conf
rpl "phone = 123" "phone = $1" /path/to/wvdial.conf
wvdial

en dan "scriptje nummer"

Paul van der Vlis.

--