Eén keyboard shortcut voor twee acties

Geachte groep,

Voor blinden en slechtzienden probeer ik in Ubuntu 10.04 een keyboard shortcut te maken via System > Appearance > Keyboard Shortcuts.
Deze keyboard shortcut moet twee dingen doen:
- Een terminal starten
- In de terminal een programma uitvoeren

Het is nodig om het terminal venster beschikbaar te hebben (navigatie voor slechtzienden).

Het commando om de terminal te starten is 'gnome-terminal'. Het lukt mij niet om het programma (daisy-player) te starten krijgen. Daisy-player is een CLI programma.

Wat niet werkt:
- gnome-terminal && daisy-player
- gnome-terminal ; daisy-player

Bij beiden start zelfs de terminal niet en krijg ik allerlei foutberichten van gnome-terminal.

Ook het laten uitvoeren van een shell script waarin:

#!/bin/bash
/usr/bin/gnome-terminal
/usr/local/bin/daisy-player

Geeft ook fouten bij het starten van gnome-terminal en de rest wordt niet uitgevoerd. Al googelend vond ik niets m.b.t. 2 commando's uitvoeren vaia een keyboard shortcut.

Wat doe ik fout?
Vast hartelijk dank voor jullie aandacht.
Groet
Dirk