RE: Live cd op harddisk installeren

> De debian 5.0.4 live dvd werkt goed, echter mis ik de mogelijkheid de live
> dvd op de hardeschijf te installeren.

>Dat kan ook nog niet, althans niet rechtstreeks.

Jammer !

> Ik zou dat graag willen omdat alle
> applicaties op de dvd staan en zo op de harddisk wil hebben. Heeft iemand een
> idee of er een script is of een methode om de dvd op de harddisk te krijgen.

>Wordt aan gewerkt; op debconf heb ik verschillende mensen daarmee bezig
>gezien. In hoeverre het klaar gaat zijn voor squeeze, weet ik echter
>niet.

Ik heb wel bootcdwrite geprobeerd, maar die laat de hele dvd in het ram. Is mijn andere zelfde live DVD 1,2 GB groot, bootcdwrite maakt er 2,7 GB van. Dat zal met de compressie te maken hebben, maar wel erg groot verschil.

Workaround:

Op live-CD:

dpkg --get-selections > bestand

Kopieer 'bestand' dan naar een veilige plaats, doe een 'gewone'
installatie, kopieer 'bestand' naar de harde schijf van die computer, en
doe vervolgens:

dpkg --set-selections < bestand
apt-get dselect-upgrade

De lijst met geïnstalleerde paketten zou nu dezelfde moeten zijn als die
die op de Live-CD stond.

Die truk kende ik nog niet ! Bedankt,

Stephan