Re: Live cd op harddisk installeren

Stephan Verrips schreef:
> Beste Mensen,
>
> Ik heb van Debian Lenny 5.0.4 zelf een live dvd gemaakt na wat
> applicaties toegevoegd te hebben. De live dvd draait als een trein.
> Er zijn 2 dingen waar ik een beetje moeite mee heb. 1 De kernel is
> van 2.6.26 en dus nieuwe pc's wordt de netwerkkaart niet herkend.

Opmerking: in backports zit een 2.6.32 kernel voor Lenny.

> Ik
> zou dan debian 6 moeten gebruiken, maar die is niet stabiel en het is
> me 1x gelukt om daar een live dvd van te maken. Daarna ook niet meer.

Vreemde zaak, ik dacht dat dat ondertussen toch wel functioneerde.
Wellicht ligt het aan grub2 en werkt het wel goed met de oude grub.

> De debian 5.0.4 live dvd werkt goed, echter mis ik de mogelijkheid de
> live dvd op de hardeschijf te installeren. Ik zou dat graag willen
> omdat alle applicaties op de dvd staan en zo op de harddisk wil
> hebben. Heeft iemand een idee of er een script is of een methode om
> de dvd op de harddisk te krijgen. Dus niet als live DVD met
> unetbootin, maar echt als een standalone installatie. Als live dvd op
> harddisk lukt me wel en werkt.

Ik dacht dat er live-installer pakket was wat dit doet, maar nooit
geprobeerd:
http://live.debian.net/devel/live-installer/
http://packages.debian.org/lenny/live-installer

Anders zou ik gewoon "dpkg --get-selections" doen, en dan op de nieuwe
installatie "dpkg --set-selections".

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--