Live cd op harddisk installeren

Beste Mensen,

Ik heb van Debian Lenny 5.0.4 zelf een live dvd gemaakt na wat applicaties toegevoegd te hebben. De live dvd draait als een trein. Er zijn 2 dingen waar ik een beetje moeite mee heb. 1 De kernel is van 2.6.26 en dus nieuwe pc's wordt de netwerkkaart niet herkend. Ik zou dan debian 6 moeten gebruiken, maar die is niet stabiel en het is me 1x gelukt om daar een live dvd van te maken. Daarna ook niet meer.

De debian 5.0.4 live dvd werkt goed, echter mis ik de mogelijkheid de live dvd op de hardeschijf te installeren. Ik zou dat graag willen omdat alle applicaties op de dvd staan en zo op de harddisk wil hebben. Heeft iemand een idee of er een script is of een methode om de dvd op de harddisk te krijgen. Dus niet als live DVD met unetbootin, maar echt als een standalone installatie. Als live dvd op harddisk lukt me wel en werkt.

Groet,

Stephan