Re: Mpeg4 knippen, plakken, streamen

Martijn Grendelman schreef:

> Is dat noodzakelijk? Ik vermoed eigenlijk, dat Flash de mp4 zo ook wel kan
> afspelen, heb je dat getest?

Had ik getest, maar toen was er nog wat anders mis.
Het blijkt inderdaad prima te gaan!

> En verder, maar da's meer een algemene tip, als je transcoding doet met
> ffmpeg, dan wordt aangeraden om in ieder geval een video codec op te geven
> (met -vcodec), in plaats van op de default voor de gekozen file-container
> (FLV) te vertrouwen.
>
> Overigens is het FLV-formaat deprecated, en wordt door Adobe aangeraden om
> het (MPEG4-gebaseerde) F4V-formaat te gebruiken, in combinatie met H.264
> video.
>
> Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_Video#Media_type_support voor meer
> informatie.

Bedankt voor je tips!

> Helaas, noch JW Player noch Flowplayer zijn 'free' volgens de Debian
> definitie (of volgens welke definitie dan ook, denk ik), dus in Debian zul
> je ze niet tegen gaan komen, maar zelf packagen is natuurlijk altijd een
> optie. Het packagen heeft in zichzelf geen security voordelen, maar als
> meerdere sites, eventueel verspreid over meerdere machines, gebruik maken
> van de players, dan is het updaten wel minder werk.

Er is een GPL3 versie van Flowplayer. Waarom zou die niet "free" zijn
volgens de Debian definitie?  http://flowplayer.org/download/index.html

> Tja. Ben je dat zelf niet ook? :-)

Ik heb sinds vele jaren een vervanger, ahum.

> Wat voor packages zijn er die in Nederland wel mogen en in andere landen
> niet?

Denk aan software patenten. Het grootste deel van de packages in
debian-multimedia is legaal in Nederland, zo heb ik me laten vertellen.

> Verder lijkt dit voorstel me niet handig. Iets zit in Debian of het
> zit er niet in, dat is erg duidelijk. Bovendien heeft dat zoveel
> technische gevolgen (mbt de autobuilders etc.), dat ik me niet voor kan
> stellen dat Debian ooit zoiets gaat doen.

Ik kan me voorstellen dat Debian groeit, en dat het op een gegeven
moment niet zinvol is als alle landen over packages beschikken met
specifiek nederlandse software, denk aan een programma om de Nederlandse
belasting te berekenen. Wellicht zou het mooi zijn als iedereen ter
wereld er over zou kunnen beschikken maar dat het dan van een
nederlandse server komt.

> Het staat je natuurlijk vrij om zelf zo'n repository op te zetten... Als
> je dat doet, laat het even weten via
> http://www.debian-database.org/?s=submit :-)

Pas als de tijd er rijp voor is.

Met vriendelijke groet,