Re: Mpeg4 knippen, plakken, streamen

Martijn Grendelman schreef:

> Deze players zijn gewoon wat .flv bestanden, met bijbehorende HTML en
> eventueel JavaScript om ze in je site te integreren. Ze worden gewoon
> onderdeel van je website.

Aha, bedankt voor de info. Ik heb de GPL versie van Flowplayer nu aan de
praat en het streamt inderderdaad prima.

Het omzetten van mp4 naar flv heb ik kunnen doen met:
ffmpeg -i 02082010.mp4 -ar 44100 -ab 96 -f flv 02082010.flv

> Nja, het zou mogelijk zijn om ze op een javascript-common-achtige manier
> te packagen en centraal op je server te zetten, maar of dat toegevoegde
> waarde heeft...

Het lijkt me security voordelen hebben.

> Nee, Christian Marillat = Debian Multimedia.

Dat is een SPoF.

> Maar goed, de keuzes van Debian om bepaalde software wel of niet toe te
> laten mogen duidelijk zijn. x264 heeft mogelijk last van patenten en dat
> is vooralsnog de reden om het niet in Debian op te nemen. Ubuntu is daar
> wat minder rigide in.

Hmm, naar mijn mening zouden we een officiele repository in Nederland
moeten hebben met packages die voor NL van belang zijn. Met packages die
elders wellicht niet mogen, maar wellicht ook packages die alleen
interessant zijn voor Nederland.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--