Re: Mpeg4 knippen, plakken, streamen

Ha,

> Verschillende mensen schreven me in private mail dat Avidemux dit kan:
> http://fixounet.free.fr/avidemux/

Ik had er wel eens van gehoord. Aan de screenshots te zien is het een
effectief prog voor simpele editing-taken.

> Het zit in Debian-multimedia, en het blijkt er zelfs als package voor
> stable te zijn.

> Hmm, ik wil eigenlijk alleen Debian-spul op mijn webserver.
> Debian-multimedia vind ik net acceptabel.

Deze players zijn gewoon wat .flv bestanden, met bijbehorende HTML en
eventueel JavaScript om ze in je site te integreren. Ze worden gewoon
onderdeel van je website.

Nja, het zou mogelijk zijn om ze op een javascript-common-achtige manier
te packagen en centraal op je server te zetten, maar of dat toegevoegde
waarde heeft...

> ( Slechte zaak toch, dat spul wat hier volkomen legaal is niet in Debian
> zit omdat het illigaal is in de USA. Niets tegen debian-multimedia, maar
> dat is toch een veel minder krachtige organisatie. Als Christian
> Marillat ziek is, is er dan security support? Ik ben bang van niet. )

Nee, Christian Marillat = Debian Multimedia.

Maar goed, de keuzes van Debian om bepaalde software wel of niet toe te
laten mogen duidelijk zijn. x264 heeft mogelijk last van patenten en dat
is vooralsnog de reden om het niet in Debian op te nemen. Ubuntu is daar
wat minder rigide in.

Groeten,
Martijn.