Re: Mpeg4 knippen, plakken, streamen

Martijn Grendelman schreef:
> Hallo,

> mp4 is het container-formaat (net als bijv. avi of mkv). De video die
> erin zit, is waarschijnlijk H.264, een veel gebruikt formaat. En de audio...

> Kijk eens op
> http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_editing_software#Non-linear_video_editing_software
> voor een lijstje met mogelijke software. Helaas heb ik zelf nog geen
> ervaring met Linux-software, ik doe mijn editing (nog) in Adobe Premiere...

Verschillende mensen schreven me in private mail dat Avidemux dit kan:
http://fixounet.free.fr/avidemux/

Het zit in Debian-multimedia, en het blijkt er zelfs als package voor
stable te zijn.

> Het makkelijkste is om je eindresultaat te encoden in een formaat dat
> gesnapt wordt door Flash (H.264 is een goede kandidaat, maar er zijn
> meer mogelijkheden) en dan een Flash-player op je website te zetten.
>
> JW Player [1] en FlowPlayer [2] zijn volgens mij de meest gebruikte.
> Beide zijn onder bepaalde voorwaarden gratis te gebruiken.

Hmm, ik wil eigenlijk alleen Debian-spul op mijn webserver.
Debian-multimedia vind ik net acceptabel.

( Slechte zaak toch, dat spul wat hier volkomen legaal is niet in Debian
zit omdat het illigaal is in de USA. Niets tegen debian-multimedia, maar
dat is toch een veel minder krachtige organisatie. Als Christian
Marillat ziek is, is er dan security support? Ik ben bang van niet. )

> Voor het encoden naar H.264 heb je alleen (lib)x264 nodig, en dat zit
> niet in Debian. Het is beschikbaar op Debian Multimedia [3]. Er bestaat
> geen andere open-source H.264 encoder voor Linux.
>
> Als je filmpjes wat langer zijn (dat het downloaden ervan langer duurt
> dan een orde van seconden),

Ze zijn vaak boven de 20 MB, de grootste is 44 MB.

Bedankt voor je tips!

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--