Mpeg4 knippen, plakken, streamen

Hallo,

Ik heb wat video opnames gemaakt met mijn Nokia mobieltje, deze hebben
als extentie .mp4, dus het is vast mpeg4. Hierin wil ik graag wat
knippen en misschien plakken, hoe kan zoiets het beste?  Het handigste
is een programma wat in Debian stable zit, maar eventueel kan ik het ook
op mijn oude laptopje met Squeeze doen.

Verder wil ik ze graag streamend aan de buitenwereld laten zien via mijn
webserver in een veelgebruikt formaat (Theora en WebM vind ik nog te
lastig voor de doelgroep). Hoe doe ik dit het beste?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/