Re: Daisy Player: segmentation fault

Dirk Schouten schreef:
> Geachte Debian groep,
> Ik probeer een DAISY (Digital Accessible Information
> SYstem) speler onder Ubuntu aan de praat te krijgen.
> Daisy is het systeem voor slechtzienden om boeken
> voorgelezen te krijgen.
> Het lukt mij niet om de speler aan de 'praat' te krijgen.

Hallo Dirk,

Ik neem aan dat je weet dat er meerdere daisy spelers zijn die onder
Linux werken?  Op wikipedia zie ik o.a. plugins voor Firefox en
Openoffice, een java-applicatie en ook enkele native
Linux/unix-applicaties. Voor b.v. het programma "Daisy Book Reader"
(DBR) zie ik ook Ubuntu package (wel uit 2008).

http://en.wikipedia.org/wiki/DAISY_Digital_Talking_Book#cite_note-22

Enkele links van daar die me bruikbaar lijken:
http://code.google.com/p/emerson-reader/
https://launchpad.net/daisyextension
http://www.caracol.com.br/agora/doc.cfm?id_doc=1982&lang=en&atualiza=0
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/9276/
http://www.buttercupreader.net/default.htm
http://daisydelight.sourceforge.net/
http://dbr.sourceforge.net/
http://sourceforge.net/projects/duap/

Ik vind wel dat we ons enigsinds moeten schamen dat er geen enkele daisy
reader in Debian zit...

Wat er overigens wel in Debian zit is het non-free pakket "mbrola" wat
text-to-speach in het engels kan leveren. (Waarschijnlijk zit het ook in
Ubuntu, want Ubuntu neemt vrijwel alles uit Debian over.)

Ik wil je ook nog wijzen op de engelstalige mailinglijst
debian-accessibility, welliswaar vooral gebruikt door developpers van
enkele pakketten zoals voor braille-lezers, maar expliciet ook bedoeld
voor gebruikersvragen:
http://lists.debian.org/debian-accessibility/

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.