Gnome verwijderen

Al lang had ik het plan om Gnome maar eens te verwijderen. (Van Sid.)
Ik gebruik het toch nooit.

Dus deed ik een 'aptitude purge gnome-desktop-environment'.

Er werden aardig wat pakketten verwijderd, maar er zijn ook nog steeds
een hele hoop pakketten geïnstalleerd met 'gnome' in de naam, zoals
gnome-applets, gnomebaker, gnome-control-center, gnome-desktop-data,
gnome-doc-utils, gnome-icon-theme, gnome-keyring, gnome-menus,
gnome-screensaver, gnome-settings-daemon enz. enz. enz.

Was dit dan niet de goeie manier om Gnome te verwijderen?
Enig idee hoe dit dan wel zou moeten?