Re: Overgang naar dependency-based booting

Sjoerd Hardeman schreef:

> Mag ik deborphan hiervoor aanbevelen? Werkt nog beter dan dit commando.

Deborphan doet wat anders vziw, het verteld welke packages niet meer
nodig zijn nadat ze automatisch geinstalleerd zijn (maar misschien kan
het ondertussen meer, waar ik weer niets van weet).

Bovenstaand aptitude commando geeft een lijst met packages die niet in
je repositories te vinden zijn. Dus packages waar je ook geen security
support voor hebt. Altijd handig om die packages goed in de gaten te
houden, en ze te verwijderen als ze niet echt nodig zijn. Ik gebruik het
commando altijd na een upgrade naar een nieuwe Debian release, want soms
verdwijnen packages ook.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--