Re: Overgang naar dependency-based booting

Sjoerd Hiemstra schreef:
> Geert Stappers:
>
> Inmiddels is het wat helderder geworden wat er aan de hand was.
> Deze twee pakketten waren geïnstalleerd:
>
>     libdevmapper1.02
>     libdevmapper1.02.1
>
> De eerste komt niet in de repositories voor, zit er dus nog van vroeger
> in, is oud en verouderd, en het was deze die in de weg zat.
> Zelf corrigeren is dus niet aan de orde, en de 'bug' bestaat hierin dat
> hij allang verwijderd had moeten zijn, maar om één of andere reden is
> blijven zitten.

Dit doe ik om dit soort packages te vinden en evt. te verwijderen:
aptitude -F "%p " --disable-columns search ~o  > /tmp/lijst
vi /tmp/lijst  # weghalen wat niet weg moet
apt-get remove `cat /tmp/lijst | tr -d "\r\n"`
---------

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--