Re: Overgang naar dependency-based booting

Op maandag 31 mei om 00.20 uur schreef Diederik de Haas:
> wat krijg je als je "aptitude search ~ilibdevmapper" doet?
> Als dat libdevmapper1.02.1 is, welke versie heb je dan? Ik heb versie
> 2:1.02.45-1 en volgens mij heb ik dependency-based booting (op mijn
> server, welke testing draait).

Ik eh, hm, moet eerst even zeggen dat ik met een 'dpkg -S' uitvond
dat /etc/init.d/libdevmapper1.02 hoort bij package libdevmapper1.02,
dat heeft iets met LVM te maken, dat gebruik ik toch niet, dus heb ik
het 'gepurged'. Daarmee was het probleem zowaar opgelost:

# dpkg-reconfigure sysv-rc
info: Checking if it is safe to convert to dependency based boot.
info: Reordering boot system, log to
    /var/lib/insserv/run-20100531T0021.log
success: Enabled dependency based boot system.

Deze twee packages waren geïnstalleerd:

    libdevmapper1.02
    libdevmapper1.02.1

De eerste is nu weg, de tweede liet zich niet deïnstalleren, want een
hoop belangrijke zaken waren ervan afhankelijk.
De tweede heeft ook bij mij versie 2:1.02.45-1.

Het is al superlaat, maar jouw andere mail met uitleg over wat
dependency-based booting is, ga ik dus morgen nog wel eens even
aandachtig bestuderen.
Dank tot zover.