Re: X geeft zwart scherm (ATI Radeon)

[...]

> Tijdens een recente clubavond van de plaatselijke Linux afdeling,
> heb ik ook een avond mij flink stuk gebeten op een zwart scherm.

[...]

> Aan het einde van de avond kwam iemand op het idee om een beeldscherm
> aan te sluiten. Op de monitor verscheen een prachtige GDM login prompt,
> die er waarschijnlijk al sinds het begin stond.

[...]

> Nu dan mijn vraag: Wat staat er op het andere scherm?

Wellicht dat wat anders achter Alt Ctrl F8 zou zitten?

Die "X geeft zwart scherm error", ik heb ook gedonder met KMS en mijn
Radeon Mobility X1400, dus zo zag ik onder meer Debian bug 572001 en 575226..

deze is misschien ook hendig?

http://wiki.debian.org/KernelModesetting

--
Houston, Tranquillity Base here.  The Eagle has landed.
		-- Neil Armstrong