Re: X geeft zwart scherm (ATI Radeon)

Tijmen van der Burgt schreef:

> 2010/5/9 Huub Reuver <h_reuver@mantell.xs4all.nl
> <mailto:h_reuver@mantell.xs4all.nl>>

>     Welke kernelversie heb je nu?
>     linux-2.6.33.3?
>

> 2.6.26-2-686

Ik denk dat je beter naar Squeeze met een 2.6.32 kernel kunt gaan,
tenzij je de binairy driver wilt gebruiken.

Ha, dit is wat je wilt weten denk ik:
http://cgit.freedesktop.org/xorg/driver/xf86-video-radeonhd/plain/README
Het lijkt erop dat je chipset ondersteund wordt in de radeonhd driver.

> Binary drivers? Ik heb alleen de packages die in de vorige mail
> beschreven staan, geinstalleerd.

Je schreef over fglrx, dat is de binary driver van ATI/AMD,
waarschijnlijk heb je die uit debian-nonfree gehaald.

Ik zou het met opensource drivers proberen te doen (radeonhd). Maar
daarvoor heb je een vrij nieuw kernel nodig (2.6.32) en het is dus
allemaal vrij nieuw. Voor Lenny is er wel een 2.6.32 kernel in
backports, maar volgens mij is de versie van de radeonhd driver te oud.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/