Re: X geeft zwart scherm (ATI Radeon)

Op 20100508 om 22:48 schreef Tijmen van der Burgt:
> Hoi,
>
> Ik probeer al een tijdje X werkend te krijgen op mijn laptop (met Debian Lenny).
> Helaas krijg ik telkens een zwart scherm als ik X probeer te starten.
> Mijn videokaart is een ATI Mobility Radeon HD3650 (codename: RV635).

Tijdens een recente clubavond van de plaatselijke Linux afdeling,
heb ik ook een avond mij flink stuk gebeten op een zwart scherm.

Remote ingelogd op de laptop in kwestie, tegen de X-server aangetrapt,
gespeeld/gekloot met "hulp op afstand", maar het scherm bleef zwart.

Aan het einde van de avond kwam iemand op het idee om een beeldscherm
aan te sluiten. Op de monitor verscheen een prachtige GDM login prompt,
die er waarschijnlijk al sinds het begin stond.

Een websearch op 'ATI Mobility Radeon HD3650'
leverde http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-3000/hd-3600/Pages/ati-radeon-hd-3600-specifications.aspx op.

Daar staat onder andere 'Two independent display controllers'

Nu dan mijn vraag: Wat staat er op het andere scherm?

Gegroet