multimedia kiosk pc

Hoi!

Ken een van jullie software, draaiend onder debian of ubuntu, waarmee ik het volgende zou kunnen maken:

Een soort 'kiosk' pc, met een touchscreen interface (die touchscreen heb ik al werkend, overigens!) waar ik cd's en dvd's op kan zetten, die je dan op het scherm kunt aanraken, en afspelen.

Het gaat dan deels om muziek cd's, en ook om video (dvd's).

Ik dacht zelf richting iets als mythtv met bepaalde menu's uitgeschakeld, maar dat heeft als grootste probleem dat het veel gebruik maakt van de esc-toets om terug te keren, en dat werkt dus niet met een touch screen...

Ben erg benieuwd of jullie me iets kunnen aanraden!

Mourik Jan