Re: Rippen van cd's mislukt

Karel Lucas schreef:

> Hallo,
>
> Het rippen van audio cd's met KAudioCreator mislukt.
> Bij sommige cd's
> kan ik het rippen niet starten, en bij andere krijg ik de foutmelding
> dat de geselecteerde codering (mp3) niet gevonden is.

Ik gebruik SoundJuicer (Gnome programma), mp3 codering heb ik moeten
installeren vanuit de debian-multimedia repository door het pakket
gstreamer0.10-lame te installeren. Ik geloof niet dat Kaudiocreator
gstreamer gebruikt, maar ik zou eens zoeken naar "lame" in
debian-multimedia. http://www.debian-multimedia.org/search.php

Bedenk dat sommige CD's rare beveiligingen hebben. Test met een CD
waarvan je weet dat hij geen rare beveiliging heeft. Oude en nieuwe CD's
hebben over het algemeen geen beveiliging.

------
In /etc/apt/sources.list toevoegen:
deb http://www.debian-multimedia.org lenny main
wget http://www.debian-multimedia.org/pool/main/d/debian\
-multimedia-keyring/debian-multimedia-keyring_2008.10.16_all.deb
dpkg -i debian-multimedia-keyring_2008.10.16_all.deb
apt-get update
-------

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.