Re: OpenOffice 3.2 en extenties

Paul van der Vlis schreef:
> Hallo,
>
> Ik heb openoffice 3.2 van backports geinstalleerd en kom nu een probleem
> tegen. De extenties doen het niet meer in Nautilus en Icedove.
>
> Nu ben ik bang dat ik ze in Icedove met de hand overal (het gaat niet
> alleen om mijzelf) moet gaan veranderen, maar dat ze het in Nautilus
> niet doen vind ik vreemd.
>
> Voor zover ik weet wordt dit geregeld door de bestanden in
> /usr/share/applications/. In het bestand openoffice.org-writer.desktop
> vind ik daar bijvoorbeeld:

> [...]

Omdat ik hier geen antwoord kreeg heb ik de vraag ook in
"debian-backports" gesteld. Hier kwam de oplossing aan het licht.

OpenOffice in unstable gebruikt een dpkg functie die niet in de versie
van dpkg zit die in stable zit. OpenOffice in backports daarom een
functie van dh_desktop maar de backport daarvan werkt niet helemaal
zoals dat zou moeten.

Er zijn verschillende oplossingen voor dit probleem, ik heb dit gedaan:
update-desktop-database /usr/share/applications
En het probleem is daarmee opgelost.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--