Re: Udev en klonen

On Tue, Mar 23, 2010 at 08:51:11AM +0100, Paul van der Vlis wrote:
> Hallo,
>
> Ik wil een aantal machines maken door een machine te klonen.
>
> Lastig is dat ze het netwerkdevice van de eerste machine onthouden. Wat
> ik wil is dat de eerste netwerkkaart eth0 gaat heten, ongeacht zijn MAC
> adres. Nu neem ik aan dat ik dit bestand moet wijzigen (of verwijderen):
> /etc/udev/rules.d/75-persistent-net-generator.rules

Bijvoorbeeld.

Of je kan ook, als onderdeel van je 'klonen', het bestand
'persistent-net.rules' verwijderen. Dat bestand wordt aangemaakt door de
'persistent-net-generator.rules', en bevat het effectieve mac-adres.

> Maar hoe doe ik dat netjes?
>
> Weten mensen hier wellicht nog meer zaken waar ik op moet letten bij het
> klonen van machines?

Da's zowat alles (udev is yuck).

--
The biometric identification system at the gates of the CIA headquarters
works because there's a guard with a large gun making sure no one is