Re: Geen toegangsrechten

Karel Lucas schreef:

> Nee, op de server heb ik dit probleem niet, het zal dus wel aan NFS
> liggen. Kan iemand mij enkele goede tips geven?  Met vriendelijke

Ik denk dan dat er toch iets niet helemaal gelijk is aan je /etc/group,
/etc/passwd, /etc/shadow. Kopieer die bestanden misschien van de server
naar je client, en pas daarna evt. het root-paswoord weer aan op je
client. Log dan uit en weer in.  (of gebruik je LDAP of NIS?)

Mocht het niet helpen: ga er op de commandline naar toe, eerst naar de
root en dan verder in de tree waar je heen wilt, en kijk waar het
probleem mis gaat. Geef daar dan "ls -ld" van de directory waar je niet
in mag.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--