Re: Samba security-update probleem

Op 2010/3/5 schreef Paul van der Vlis:

> Iemand een idee waarom een "sed
> -i" fout zou kunnen gaan? Bij andere machines gaat deze update gewoon
> goed. Misschien een environment variable voor de TEMP-directory?
> (al gekeken, niet gevonden)

Het tijdelijke bestand wordt aangemaakt in dezelfde directory als het
bronbestand.
Wat me echter intrigeert c.q. dwars zit, is de dubbele slash // in die
filenaam. Dat zou een enkele slash moeten zijn.
'sed -i' komt heel wat keren voor in het script dat Paul eerder
meestuurde, maar elke keer is de te editen file "$CONFIG",  en deze
variabele kan, voor zover ik kan nagaan, de waarde /etc/samba/smb.conf
of /var/run/samba/upgrades/smb.conf aannemen, in Pauls geval dus
kennelijk  /etc/samba/smb.conf.

Ik heb een proefje gedaan met strace, en daar zie ik keurig een enkele slash:
$ strace -o sed.log sed -i 's/$/,/' /tmp/samba/testbest.txt
rename("/tmp/samba/sedUHXJqt", "/tmp/samba/testbest.txt") = 0

Ik krijg de indruk dat er een raar teken zit tussen die twee //.
Misschien door een buggy versie van sed?
Kun je de uitvoer posten van
sed --version
ls -ld /etc/samba
ls -l /etc/samba