Re: Aanschaf video capture card

Karel Lucas schreef:

> Hallo allemaal,
>

> Omdat ik nog wat videobanden heb liggen die ik wil digitaliseren,
>
> wil ik een video capture kaart gaan kopen, waarmee ik video kan
>
> bewerken, met volledige ondersteuning onder debian.  Ik weet
>
> alleen niet welke kaarten hiervoor in aanmerking komen.  Kan
>
> iemand mij hierbij helpen?  Bij voorbaat dank!

De Hauppauge WinTV-PVR-150 is wellicht een goede keus. Deze zijn ook
vaak goedkoop gebruikt te koop, en hebben hardwarematige MPEG-2
compressie, waardoor minder kans op storingen.
http://www.hauppauge.com/site/products/data_pvr150.html
http://www.hauppauge.com/site/support/linux.html

Mocht je een afstandsbediening willen, let er dan op dat de kaart een
aansluiting voor een sensor heeft.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--