Re: sernet samba

Op 20100201 om 14:11 schreef mourik jan c heupink:
> Hoi allemaal,
>
> Ik probeer een samba server te configureren onder debian. (tot nu toe
> draaien al mijn samba servers onder suse) Ik wil graag de tested samba
> paketten van sernet gebruiken, want dat deed ik onder suse ook.
>
> Heb in m'n sources.list gezet:
>  deb http://ftp.sernet.de/pub/samba/tested/debian lenny main
> en heb de build key geimporteerd.
>
> Alleen dan...?
>
> Heb geprobeerd apt-get install sernet-samba, wat niet helemaal leek te
> werken, want nu is deels de debian samba, en deels de sernet-samba
> [...]

Dat is ook mijn inschatting:  deels Debian Samba en deels Sernet-samba.

> apt-get install sernet-samba zegt:
>
> The following packages have unmet dependencies:
>   sernet-samba: Depends: sernet-samba-common (= 3.3.10-25) but it is not
> going to be installed
>                 Depends: sernet-libwbclient0 but it is not going to be
> installed
> E: Broken packages
>
> Zowel in aptitude, dpkg en apt-get kom ik niet veel verder. Ik doe vast
> iets heel basaals verkeerd, maar heb geen idee wat.
>
> De output van "dpkg -l \*samba\*" staat hier: http://pastebin.com/m5f21ef33
>
> Er gaat vast iets heel eenvoudigs verkeerd,
> [...]

Euh, dat heb jezelf al gedaan...

Maar, goed, toch even in blokletters (-:

  Verwijder eerst alle (halve) Sambas
  En installeer er dan 1.

Nog even terug naar het Sernet gebeuren:

> Ik probeer een samba server te configureren onder debian. (tot nu toe
> draaien al mijn samba servers onder suse) Ik wil graag de tested samba
> paketten van sernet gebruiken, want dat deed ik onder suse ook.

Als ik dat goed lees, dan is Sernet-Samba beter dan Suse-samba.
Maar waar is Sernet-Samba beter dan Debian-samba?

Stappers