Re: sernet samba

mourik jan c heupink schreef:
> [...]
>  deb http://ftp.sernet.de/pub/samba/tested/debian lenny main
> en heb de build key geimporteerd.
>
> Alleen dan...?
>
> Heb geprobeerd apt-get install sernet-samba, wat niet helemaal leek te
> werken, want nu is deels de debian samba, en deels de sernet-samba
> geinstalleerd...
>
> apt-get install sernet-samba zegt:
>
> The following packages have unmet dependencies:
>   sernet-samba: Depends: sernet-samba-common (= 3.3.10-25) but it is not
> going to be installed
>                 Depends: sernet-libwbclient0 but it is not going to be

Wat je in elk geval moet doen is eerst een "apt-get update" en dan pas
iets installeren. Maar waarschijnlijk heb je dat wel gedaan...

> Zowel in aptitude, dpkg en apt-get kom ik niet veel verder. Ik doe vast
> iets heel basaals verkeerd, maar heb geen idee wat.
>
> De output van "dpkg -l \*samba\*" staat hier: http://pastebin.com/m5f21ef33
>
> Er gaat vast iets heel eenvoudigs verkeerd, zou iemand me een hint
> kunnen geven..?

Dit lijkt me toch meer een vraag voor Sernet. Wij werken normaal met de
Samba packages van Debian.

Maar wellicht is er nog te vinden waarom het pakket broken is, probeer
eens:  aptitude why-not sernet-libwbclient0

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/