Re: KDE achtergrond valt weg

Karel Lucas schreef:

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie bijdragen tot nu toe, maar we dwalen van het onderwerp af.
Mijn probleem heeft niets te maken met hoe ik inlog, maar met het wegvallen
van de achtergrond in KDE ( ik heb een mooie foto van 5 dolfijnen, die helaas
maar gedeeltelijk of niet te zien is). Ik hoop op jullie reacties.
Met vriendelijke groet,   Karel.
Wat wellicht kan is dat je, doordat je sudo-achtig kde hebt gestart, permissies van de .kde-map niet goed staan. Anders heb ik geen flauw idee. Wat vaak wel wil helpen is het aanmaken van een nieuw profiel. Verplaats je .kde-map, start kde opnieuw op en stel alles opnieuw in. Wel even werk maar wellicht blijft het daarna gewoon werken. Overigens kan je in het kde-menu items aanmaken die als andere gebruiker opstarten. Rechtermuisklik op menu -> Menubewerker -> "Start als andere gebruiker". Een andere optie is om kdesu voor het commando te zetten. Meestal staat er bij de admingebruiker wel een "root-terminal" of "root-konqueror" in het systeem-menu. Daar kan je zien hoe je het voor elkaar krijgt om als root een programma te starten

Sjoerd